Ketua Forum LPMK Dumai Ucapkan Tahniah Kepada Datuk Seri Syahril Abu Bakar dan Datuk Seri T Rusli Ahmad

  • Whatsapp

Dumai (granatnewss) – Ucapan Tahniah Datuk Seri Syahril Abu Bakar dan Datuk Seri T Rusli Ahmad ditetapkan ketua DPA dan MKA LAMR Provinsi Riau hasil Mubes VIII LAMR Provinsi Riau terus mengalir, Kamis (21/04/2022).

Ucapan Tahniah sekali ini disampaikan oleh ketua Forum LPMK Kota Dumai Nordin Efendi yang juga salah satu tokoh masyarakat Melayu kota Dumai.

Bacaan Lainnya

Penetapan Datuk Seri Syahril Abu Bakar dan Datuk Seri T Rusli Ahmad sebagai ketua DPA dan MKA LAMR Provinsi Riau di putuskan dalam musyawarah dan mufakat Sembilan LAMR Kabupaten Kota, pekan baru, Dumai, Kuansing , Bengkalis, Siak, Meranti, Inhu, Rohil, Kampar.

” Kita berharap kedua Datuk Seri Syahril Abu Bakar dan Datuk Seri T Rusli Ahmad yang diamanahkan dapat mewujudkan mengangkat  martabat Melayu di provinsi Riau ” Kata Nordin Efendi

Nordin Efendi juga mengatakan, Bahasa melayu tak hilang di bumi itu bukan hanya sebatas sebutan tapi untuk memang menjadi tuan di negri sendiri.

” Sekali lagi Selamat kepada Datuk Seri Syahril Abu Bakar dan Datuk Seri T Rusli Ahmad sebagai Ketua MKA dan DPA LAM-R PROVINSI RIAU ” tutupanya Nordin Efendi

Pos terkait